Kurier BPS

Zadzwoń +48 58 341 41 41

MENU

Przesyłki kurierskie

Dostarczamy nawet tego samego dnia

Kurier BPS

RYNEK KURIERSKI W POLSCE

Definicji firmy potocznie nazywanej firmą kurierską to usługa ekspresowego transportu w oparciu o zdefiniowane terminy doręczeń. W odróżnieniu np. od firm spedycyjnych – gdzie potrzeby klientów wiążą się z ustalaniem indywidualnych terminów doręczeń dla pojedynczych zleceń – usługa kurierska realizowana jest zawsze w oparciu o określone przez firmę czasy dostaw. Jest to możliwe nawet, gdy mamy do czynienia z pojedynczą, niewielką przesyłką. Dzięki stworzonym na własne potrzeby siatkom połączeń lotniczych i drogowych firma kurierska bez względu na rodzaj przesyłki i kierunek transportu, może zagwarantować termin doręczenia.

Według raportu PWC, Polacy rocznie wysyłają około 300 milionów paczek i wskaźnik ten nieustannie rośnie. W 2015 roku w Polsce działało 97 operatorów, z czego (wg raportu z 2014r.) 80% wartości rynku należało do DPD, Poczta Polska, UPS, DHL i GLS.

Na rodzimy rynek firm kurierskich składają się zarówno niewielkie podmioty jak i ogromne, światowe firmy dzięki czemu klient ma ogromne możliwości wyboru. Niegdyś domeną firm kurierskich były stosunkowo nieskomplikowane transporty przesyłek pomiędzy zdefiniowanymi lokalizacjami, obecnie coraz większą rolę odgrywa specjalizacja i oferowanie klientom znacznie bardziej złożonych, kompleksowych usług charakteryzujących się dużą wartością dodaną np. w klient może zamówić standardową dostawę następnego dnia roboczego, jak i skorzystać z opcji serwisowych umożliwiających m.in.: dostarczenie przesyłki do rąk własnych osoby wskazanej w liście przewozowym, możliwość zlecenia dostawy w godzinach wieczornych lub sobotę, poinformowanie odbiorcy o godzinie przyjazdu kuriera, transport dokumentów zwrotnych dołączonych przez nadawcę do towaru, przewóz towarów wymagających specjalnych warunków transportu, transport przesyłek niestandardowych, np. towarów niebezpiecznych w transporcie, transport towarów o nietypowych gabarytach.

Jeszcze do niedawna w przesyłkach kurierskich przeważali klienci biznesowi, którzy wysyłali przesyłki innym klientom biznesowym, natomiast obecnie rośnie liczba sprzedawców internetowych, którzy wysyłają produkty do osób prywatnych. W znacznym stopniu przyczyniła się do tego również migracja klientów części operatorów pocztowych do tego segmentu usług. Jednocześnie należy zauważyć, że rozwój konkurencji przyczynił się do uwzględnienia w większym zakresie w ofertach operatorów pocztowych usług o wyższej jakości. Największych wyzwań dla firm kurierskich jest czas i forma dostawy towaru, jednak standardem już jest, że towar dostarcza się następnego dnia od przyjęcia zamówienia.

Detaliczny e-handel jest stabilnie rozwijającym się kanałem sprzedaży. Szacuje się, że segment usług paczkowo-kurierskich będzie rósł w najbliższej przyszłości nawet o 20 proc. rocznie, głównie za sprawą dynamicznego rozwoju handlu e-commerce.

Partnerzy

Wspieramy

 

Newsletter

Zapisz się do newslettera i bądź na bieżąco

Zadzwoń